Saturday, January 04, 2014

Last Saturday of Christmas Vacation

Insomnia
I couldn't sleep last night because of a little bit of insomnia from 4:30 - 6:00AM. I thought I was passing on my insomnia to my husband who had to get up for work at 7:00, so I went out to the living room and read a couple chapters of my novel. Still not ready to sleep, I returned to bed just before 7:00. I was able to sleep until 10:00. I wasn't in the mood to do Zumba so I started on my cleaning. I mopped the kitchen floor, did the dishes, dusted, vacuumed, did the laundry, cleaned the bathroom, picked up clothes, and then started on my last Christmas projects. I know, I know, Christmas is long gone, but it's better late than never!

ふめんしゅう
きのう の よる 4時半 から 6じまで, ねる こと が できませんでした, 少し ふみんしょう なの で 私がおっと を おこす こと を しんぱい しました。私 の おっと は 7時 に おきなければなりませんでした。 なので 私 は リビングで 少し をよみました。まだ ねむくなかった けど 7時 まえ に ベッド に もどりました。 10時 まで ねる こと が できませんでした。ズンバ を する きになれなかった。 そして、おそうじ を はじめました。私は、しょっき を あらってほこり を ふいてうち に そうじき を かけてせんたく を してふろば を そうじ してゆかの うえ の ふく を ひろいました。そして、クリスマス の プロジェクト を はじめました。クリスマス は おわったけど、するのは いい こと です。

Insomnio
No pude dormir anoche a causa de un poco de insomnio de las 4:30 - 6:00AM. Pensé que estaba pasando mi insomnio a mi esposo quien tuvo que levantarse a las 7:00 para trabajar, entonces fui a la sala y leí un par de capítulos de mi novela. Todavía no estuve lista para dormir, regresé a la cama antes de las 7:00. Pude dormir hasta las 10:00. No estaba de ánimo para hacer Zumba entonces empecé a hacer la limpieza. Limpié el piso de la cocina, lavé los platos, despolvé, aspiré, lavé la ropa, limpié el baño, recogí la ropa, y después empecé mis últimos proyectos de Navidad. Yo sé, yo sé, la Navidad pasó, pero es mejor tarde que nunca!

No comments: